Belangrijk: Er word mogelijk fraude gepleegd via betaalprovider "Checkout.com via ING bank" neem hiervoor contact met hun op.
Wij van iDEAL-Checkout zijn hiermee niet geaffilieerd! Klik hier voor meer informatie.

Mogelijke fraude iDEAL

Mogelijke fraude iDEAL?

In de afgelopen weken/maanden nemen meer en meer mensen contact met iDEAL-Checkout op over inzicht in mogelijke frauduleuse betalingen. Bij hun transactie staat de omschrijving: "Checkout.com via ING bank". Wij kunnen deze betalingen helaas niet inzien of terugboeken.

Wij zijn een programmeerbedrijf en houden ons alleen bezig met de technische integratie van betaalmogelijkheden. 

 

Bij wie moet u zijn?

Voor het inzien van de betalingen of het assisteren hiermee zou u contact moeten opnemen met de betaalprovider welke de betaling heeft gefaciliteerd. Dit kan bijvoorbeeld zijn: Checkout.com, ING bank, ABN Amro, Rabobank, Sisow, Mollie, Targetpay, Cashflows, Online betaalplatform etc.


In het geval van "Checkout.com via ING" kunt u het beste hen bereiken via hun support pagina https://www.checkout.com/contact-us, u kunt hen tevens bereiken op het e-mailadres "support@checkout.com".


Wat is belangrijkt?

Om de partijen zo goed mogelijk te helpen is het van belang dat u goed omschrijft bij wie u een betaling heeft gedaan, via welke website/url en wat precies de bank is waarmee u heeft betaalt.


Onbekende betaling of transactie?

Komt de betaling/transactie u niet bekend voor of heeft u nooit de betaling/transactie gedaan, dan adviseren we om meteen uw bank te bellen en contact op te nemen met de Politie.


Komt u er nog niet uit?

Als u er nog niet uit komt of u heeft vragen, kunt altijd met ons contact opnemen via email of telefoon.

Telefonisch +31(0)522 746 060: maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:00 uur
E-mail support@ideal-checkout.nl*: maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:00 uur

Telefonisch +31(0)522 746 060: maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:00 uur
E-mail support@ideal-checkout.nl*: maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:00 uur